tirsdag den 4. november 2008

Stille

Jeg er stille i øjeblikket. Tænker at jeg burde skrive noget på bloggen, men fingrene vil ikke rigtigt. Der er ikke noget, som presser sig på for at komme ud.

Jeg er optaget af min datter, Frk. Bjørnstrup.

Hun har nærmest været syg siden 1 september. Først var det forkølelse, så roskildesyge og for 5 uger siden fik hun en mellemørebetændelse, som hun tilsyneladende ikke er kommet sig over endnu. Hun har ellers været igennem to pennicillinbehandlinger, men hun bliver ved med at råbe og slå sig på øret.

Ørelægen kan ikke se indikationer på noget som helst. Alt ser stille og fredeligt ud i ørene og begge dræn virker.

Hvad er det så???

Der er ingen tvivl, om at hun har ondt som ind i helvede. Hun kan sidde midt i ynglingslegetøjet og hygge sig, og så pludseligt stikker hun i et vræl og hamrer løs på øret.

Vi giver hende panodiler hver enste dag, og det ser ud til at tage toppen.

Hun er også mere udmattet, sover tit om eftermiddagen og kan ikke holde sig beskæftiget med det samme i ret længe af gangen. Tydelige tegn på at hun ikke har det godt.

Nu har jeg fået en tid til specialtandlægen i morgenb tidlig. Jeg tror næppe, at de finder noget, men vi famler i blinde og må bruge udelukkelsesmetoden.

Det er ikke nemt, når man ikke har noget sprog.

4 kommentarer:

Marian sagde ...

... eller i hvert fald ikke et sprog, som sådan lige umiddelbart kan forklare ned til detaljerne, og er forståeligt for alle. Håber, i finder ud af, hvad der plager hende!

Janne Møller sagde ...

Jeg vil bare sende en kærlig hilsen - håber alt bliver bedre meget snart.

(Heldigvis har din datter en mor der kan lytte, uanset hvordan hun udtrykker sine budskaber :-)).

Marianne sagde ...

Åh for pokker da...... Det er altså bare ikke godt. Det er som et puslespil med millioner af brikker, hvor skal man lede.... Mathias slår sig altid på hovedet når han har ondt også selv om smerten er et helt andet sted i kroppen. Hvis ikke undersøgelsen giver resultat så skal hun da scannes (helkroppen) for at se at der ikke er noget indeni - jeg føler så meget med jer. Den frustration at hun ikke kan give konkret udtryk og jeres fortvivlelse over ikke at kunne hjælpe. Jeg håber at der kommer fut i undersøgelses rækken med det samme. Knus og kram og hvad dertil hører

Anonym sagde ...

uanset sproget ... så er det ikke nemt at forklare, hvad der er galt, når man ikke er helt som andre..

Det er så .. ordet er væk .. bekymrende, men det er jo ikke ligefrem nok, vel.. Når man ikke ved, hvad der er er galt, men kan mærke på barnet, at det er helt ved siden af ...

Kan det være en øregangsinfektion...? (det gør skide-hamrende-nas, har jeg selv prøvet... Det behøver ikke nødvendigvis give sig udslag i synlige ting i øret.. )