søndag den 9. november 2008

Udtømt og Påfyldt


Jeg har været så fuldstændig udtømt.

Frøkenens 5 uger lange sygdom, efterfølgende gener og to jobs ved siden af tappede alt, hvad der var. Der var ingenting tilbage til mig: ingen stilhed og ro, ingen træning og fysisk udfoldelse, ingen kreativitet eller kaffevisitter. Kun den udsultede ensomhed, som kommer, når udfordringerne bliver alt for store, og man må se sine begrænsninger i øjnene.

Og jeg var blevet inviteret til fest: Min fortid skulle genopstå og samles for en enkelt aften.

Jeg havde glædet mig, siden jeg fik det at vide. Hvor tit får man sådan en mulighed for at lukke ufærdige gestalter?

Tiden nærmede sig, og jeg begyndte at tvivle på, om jeg kunne gennemføre. Der skulle jo ingenting til, før tårene begyndte at løbe og selvom vi havde været et miljø, som havde lagt vægt på ærlig kærlighed, var det ikke sikkert, at de gamle venner var parat til SÅ meget autencitet.

Men jeg gjorde det! Gik til 30 års jubilæumsfest med Parkering Forbudt på Christiania og 250 andre mennesker, som synes at det var værd at hylde den tid, hvor drømmene var fulde af fællesskab. Hvor det nyttede, at stå sammen og kæmpe for det, man troede på og hvor vi kunne få store ting til at ske, selvom de allerfleste var et godt stykke under 20 år.

Der var så meget magi og kærlighed til den fest. Det var kollosalt frigørende, helt udsyret, og helt i orden.

Jeg lænede mig op af al den energi, drak af den, badede i den og lod mine depoter fylde op.

Nu er jeg klar til næste uge.

6 kommentarer:

Marianne sagde ...

Hvor lyder det bare godt, altså det med Parkering Forbudt. Så er det jo at det undre en gammel "børne-rocker" fra de tider hvorfor hun ikke også var inviteret?
Jeg syntes også bare al den sygdom kan dræbe.... Banditten ligger stadigvæk og lige nu kan jeg ikke se en bedring, men jeg blev "luftet" i fire timer lørdag og det må vi så leve på Heidi, den smule brændstof vi kan få når det er....... Jeg sender dig millioner af krammer :-)

Heidi sagde ...

Tak, Marianne. Jeg synes faktisk ikke at den oplevelse kan overvurderes.

Jeg vidste ikke, at du også havde hørt Parkering Forbudt??? Men det var en meegt intim koncert i Operaen på Christiania, hvor der kun var plads til 250, så deeet...

Marianne sagde ...

Jeg tror jeg var til alle og jeg mener alle deres koncert i min ungdom.... Jo jo jeg var en af dem med hvid skjorte, sort tjenervest med en helvedes masse badge på..... Det var i samme periode hvor Dieters lider osv. opstod. Jeg selv spillede Jeg har åbenbart stået og åndet dig i nakken :-)

Anonym sagde ...

Det er jo f.. det det hele handler om.. der fandt du da i sandhed din "iltmaske"... ikke ;)

Heidi sagde ...

Bortset fra at Christiania er totalt anerkistisk ifht rygelovgivningen og jeg måtte tage en hel del sug af min astmaspray, så var virkelig en iltmaske - NEJ, røgen var sgu' så ubehagelig at jeg må klade det en saltvandsindsprøjtning. LOL

Nu har vi travlt med at se om vi kan få nye ting til at ske, så måske kommer bloggentil at ligge lidt stille endnu en gang :-/

Anonym sagde ...

Hahah... jamen, pøj med saltvand og astma-spray, og de ting, I gerne vil have til at ske..