onsdag den 24. december 2008

Jul

SÅ blev det endelig jul.

Julen har altid været betydningsfuld for mig, men efter jeg blev voksen, synes jeg den har fået en endnu dybere mening.

Julen er mit absolutte sprirituelle og magiske højdepunkt på hele året.

Sikke en power der ligger i at så mange mennesker samles om en fælles begivenhed, som handler om at finde det bedste frem i sig selv, bilægge strid og åbne vore hjerter for at lade os berøre af det lille nyfødte barns hellighed.

Det er stort, at vi her i vores multikulurelle, fragmenterede individualiserede verden sammen beslutter os for at lukke ned i et par dage og vende opmærksomheden indad mod vores nære og kære. At vi spiser, drikker og synger i fællesskab for at genopdage glæden i vore hjerter og besegle den.

Historien om det lille Jesusbarn rører mit hjerte hver eneste år. For det ér jo sådan det er: at de små små børn er vores frelse. Det er dem, som redder os fra mørket og kalder på vores omsorg og kærlighed.

Uden at vide det - for jeg har ikke andre børn end Frk. Bjørnstrup - tror jeg, det gør sig sig gældende i endnu højere grad med vores handicappede børn. Det er så hjælpeløse og afhængige, at vi går til verdens ende for at hjælpe dem og passe på dem. De fremkalder så stort mod og så mange kræfter, som vi ikke troede vi havde. Vi møder også sorg og smerte, javist, men vi går videre, fordi vi ikke kan andet. fordi vi har håbet og troen på, at det nytter.


Mit juleønske er, at vi alle kan fylde vores depoter op i aften af lys, glæde og varme, så der er ressourcer til den videre vandring ud i den kolde, mørke tid. Jeg ønsker jer alle en rigtig glædelig, magisk jul med åbne hjerter :-)

4 kommentarer:

Gitte sagde ...

Dine betragtninger over julen, børnene og al den tro, håb og kærlighed der findes bliver jeg glad af at læse.
Mine depoter er fyldt op og jeg sender åbne, hjertelige julehilsner til dig.

Unknown sagde ...

Hvor smukt og sandt . Glædelig jul :-)

Anonym sagde ...

Dejlig juleskriv, du har lavet her... man er ikke i tvivl om, du elsker julen.. som så mange af os andre "julefreaks" :o)

Heidi sagde ...

Takker, takker og velkommen til Losarinas Mor :-)
Nu må vi se om jeg også får lavet lidt research på "julesorgen", som Grundtvig nævner - og som jeg OGSÅ kender til :-)))