mandag den 26. januar 2009

Presset 3

Fredagens morgenradioavis kunne fortælle om sagsbehandlere indenfor børnehandicapområdet, som går ned med stress på stribe.

Da Frk. Bjørnstrup var lille, var normeringen indenfor børneområdet ca. 38 sager pr sagsbehandler. Det var der ingen, som kunne prale af. Vores daværende sagshandler havde ca. 65 og gik ned med stress.

I dag er normeringen 45 sager pr. rådgiver.
I gennemsnit har hver rådgiver dog 85 sager.

Nyhedsoplæseren sagde, at dette kunne RISIKERE at gå ud over børnene og familierne.
Tjae... hvad tror du selv?

6 kommentarer:

Marianne sagde ...

Kunne risikerer - børnene er allerede tabt på gulvet og gennem 17 år tror jeg vi har gennem mere end 30 sagsbehandlere....

Heidi sagde ...

Det undrer mig altså såre, at der ikke er mere interesse fra pressens side for dette område...

Anonym sagde ...

Det er da nok dagens "understatement"... risikere at gå ud over familierne og børnene...

Sig mig, er alle journalister og aviser og andet medie blevet så tandløse af frygt for fjoget, at man ikke længere kan se virkeligheden endsige turde kommentere på den ???

Jeg græmmes.... !

Heidi sagde ...

Ja, eller også er det fordi det slet ikke håndgribeligt nok og kan fortælles på en halv spalte.

Så er der jo mere "salg" i ældre og kræftpatienter.

Anonym sagde ...

.. er det fordi det ikke er en sag for "Pia".. handicappede børn og unge ???

Heidi sagde ...

Nææ, det tror jeg faktisk ikke. Hvis vi tog os tid og forklarede hende tingenes tilstand, tror jeg såmænd nok, at hun ville tage sig af det - men jeg synes ikke det er smart at mobilsere en politikker, som jeg stoler så lidt på.