tirsdag den 15. april 2008

Udvikling med fiskeolie

Min datter, Frk. Bjørnstrup, er begyndt at få en stærk fiskeolie ved navn EyeQ. Den skulle hjælpe på hendes mangelfulde myelin-dannelse (fedtskedehinderne, som ligger rundt om hjernecellerne, og sørger for at de elektriske beskeder bliver tranmitteret videre).

Mange børn med enten autismespektrum-forstyrrelser eller ADHD har stor gavn af olien.

Nu har Frk. Bjørnstrup fået dem i godt 3 uger. Den sidste lille uge har vi oplevet et mærksbart gladere barn, hvis øjne er klarere og som er blevet bedre til at koncentre sig sig.

Frk. Bjørnstrup ææælsker musik og beder mig tit om at synge en sang. Normalt, når jeg har sunget de to første linier er hun helt væk igen og har for længst trukket hænderne til sig.

I dag bar Prinsen hende over på mit skød, imens jeg sad tæt ved computeren. Bjørnstrup's fingre KLØR så forfærdeligt, når hun ser sådan én, men om det nu er hendes hjerneskade eller om hun bare er miljøskadet, er ikke til at sige...

Anyway. Jeg begyndte at synge: "Først den ene vej, og så den anden vej", imens jeg lavede alle armbevægelserne på hende. Bjørnstrup smilede bare glad og lod mig fortsætte - helt til sangen var færdig. Ovenikøbet blev der til et lille kram til sidst!!! Og fingrene blev hvor de skulle, langt fra fars og mors computer.

Jamen, jamen. Det er virkelig store sager!!

Det betyder bare så helt vildt meget at kontakten til hende bliver bedre. Kærligheden har jo været der altid. Men imens jeg puttede hende, sad jeg og tænkte på, hvor nøjsom jeg også har været nødt til at være. Jeg har måtte elske for os begge. Nu føler jeg pludselig, selvom det er i de helt små signaler, at jeg begynder at få noget reelt igen.

Jeg krydser fingre for at udviklingen fortsætter og at det ikke kun handler om at hendes ører er i ro i øjeblikket.

2 kommentarer:

Marianne sagde ...

Jeg beder til og håber at det er fiskeolien, at i oplever det samme som os. Og det lader sig bare ikke beskrive, hvor stort det er :-)
Tænk at du kunne synge sangen færdig og så få et kram - det er da ugens gave :-)

Bambi72 sagde ...

Sikke en vidunderlig læsning....