søndag den 13. april 2008

Min første blog-entry!

Nu sker det! Jeg har efter lang tids overvejelse besluttet at starte min egen blog.

De første ord er tøvende.. Det hele er så jomfrueligt, og hvad er det egentligt, at jeg vil bruge bloggen til?

Joe, jeg har i lang tid skrevet på mailingliste og listet rundt i blogland. Jeg kan lide at skrive, så hvorfor ikke forsøge at nå et større publikum? Men det er også lidt farligt: det her med at stille sig op og vise: Her er jeg! Hvilke reaktioner mon jeg får, og jeg er i det hele taget i stand til at skrive regelmæssigt fra karsken bælg?

Fordelen ved mailinglister er, at det giver mig muligheden for at RE-agere frem for at Agere, som i mit univers er forbundet med mange flere risici, for hvordan mon man bliver modtaget??

Samtidig ved jeg godt, at vi bliver til i relationen til andre mennekser. Vi er intet i os selv.

Bloggen skal være en udviklingsmulighed i den henseende. Forhåbentlig vil andre finde inspiration i det jeg skriver, men mest af alt skal det give mening for mig og hjælpe til større indsigt og mod.

Indsigt om hvem jeg er og modet til at være netop dét

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Uha det skal nok blive godt kan jeg se. Du har ordene og formålet - nemlig at spejle dig selv i en anden kontekst end vanligt. Det KAN være meget givtigt. Nu har jeg blogget i nogen år, og jeg må sige, at selvom jeg i perioder har været ved at blive tosset over ikke at kunne finde balance i hvordan jeg skal bruge mediet, så oplever jeg at det i dag er meget givende og at jeg har fundet en form der virker. Mit sprog har også udviklet sig meget hvilket jeg er meget glad for da jeg jo om en 10-20 år vil få gennembrud som forfatter (jeg mener det seriøst og har derfor ikke travlt med at gøre det til noget det ikke er);-)

Velkommen i blogland Kære Heidi! Jeg håber, og tror, at du vil blive en sand bloglænder med tiden - og at vi andre kommer til at profilere af det du kan og det du er!

NB- skriv endelig på mailen hvis du skal have asistance. Jeg har tidligere selv haft blog på blogger.com.

Kh.

(Jeg kan se at man ikke kan vælge rent navn og url når man skal sende sin kommentar - det vil jeg foreslå dig at ændre for enten skal man have en google/blogger-konto, eller man skal have nogen af de andre der tilbydes...det er lidt irriterende og kan betyde at andre ikke rigtig gider at kommentere fordi det er for besværligt...;-))

Bambi72 sagde ...

Hjertelig velkommen i Bloglandet, som skrivende blogger :-D

Anonym sagde ...

Du har fikset navn/url. Dygtig nørd er du! ;-)

Heidi sagde ...

Anja: Tak for din varme modtagelse i Blogland.
Ja, jeg forventer også at der går tid med at finde formen og balancen i skriverierne. Tak for tipset ang. navn /url. Det overlod jeg elegant til min nørd-kæreste.

Bambi72: Tusind tak for din velkomst!

Marianne sagde ...

Hvor er det godt - jeg har snart været på blog i et år og jeg har ikke fortrudt. jeg får skrevet tanker, oplevelser og håb ned - de bliver ikke længere oppe i det lille hoved:-)

Heidi sagde ...

Marianne: Ja, det er vigtigt at have en ventil. Tak for velkomsten :-)