onsdag den 28. maj 2008

20 % dårligere???

I radioavisen i morges kunne de fortælle, at de københavnske socialcentre har fået fået besked på at spare 78 millioner kr. Derfor har sagsbehandlerne været indkaldt til et møde, hvor de har fået besked på at vente med indsatsen til de belastede familier har fået det 20 % dårligere!!!???

Ikke uventet har flere sagsbehandlere sagt op i erkendelse af, at de ikke kan forsvare et sådant tiltag. Måske er det bare, fordi de ikke har lært matematik og ikke ANER hvordan de skal kunne vurdere at en familie har fåët det 20 % dårligere...

Jeg ville ihvertfald ikke vide det.



5 kommentarer:

Marianne sagde ...

Jeg hørte det også på P4 - københavns radio og jeg var lige ved at falde ned af bilsædet. Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvor vores samfund er på vej hen - er vi virkelige blevet så fattige at vi ikke kan hjælpe dem der har allermest brug for det? Og i samme ræsonnement tænkte jeg - ja det er de besparelser vi også ser og mærke for tiden på handicapområdet... Hvad skal man gøre?

capac sagde ...

Hvis jeg var socialarbejder dér, ville jeg tage mit gode tøj og blive cykelpost eller åbne min egen lille grønthandlerbod...

Anonym sagde ...

Jeg har det 21% dårligere bare med tanken om det.

Heidi sagde ...

Ja, hvad skal vi gøre, Marianne?

Jeg synes, at vi gør noget allerde ved at tale om det og blive vrede. Som både du og Capac allede gør, må vi have tingene frem i lyset ;-P ikke mindst overfor de, som holder den nuværende regering ved magten. Som regel bliver de fuldstændig overrskede over, hvor grelt det står til, og det er jo en begyndelse...

Anonym sagde ...

Jeg kaster op! Så er det sagt. Men vil de lytte, så tror jeg nok at jeg har fået det 38% dårligere. i forhold til hvad det er for et behov jeg har brug for at de skal hjælpe mig med at dække, siden jeg fik afslag på aflastning i starten af dette årtusinde!

Og klamper de min klage, så går jeg til ombudsmanden. Jeg er også blevet klar til at gå til aftenshowet! Try me!