onsdag den 14. maj 2008

Om at gå i terapi

I Walk Down the Street
I.

I walk down the street
There is a deep hole in the sidewalk

I fall in - I am lost... I am helpless

It isn't my fault.

It takes forever to find a way out.

II.
I walk down the same street

There is a deep hole in the sidewalk.

I pretend I don't see it - I fall in again

I can't believe I am in the same place

But it isn't my fault

It still takes a long time to get out.

III.
I walk down the same street

There is a deep hole in the sidewalk.

I see it is there, I still fall in...

It is habit, my eyes are open, I know where I am

It is my fault.

I get out immediately

IV.
I walk down the same street.

There is a deep hole in the sidewalk.

I walk around it.

V.
I walk down another street.


Jeg ved desværre ikke, hvem der har bekrevet det terapeutsike forløb så rammende...

3 kommentarer:

Marianne sagde ...

Det der hul det er jeg godt nok plumpet i mange gange..........

Heidi sagde ...

LOL!

Ja, jeg må også indrømme at jeg kender mit hul ganske godt, efterhånden ;-)

Heidi sagde ...

Jeg har netop afsluttet en klient i dag. Han fortalte, at det som fik ham overbevist om at kontakte mig for snart 2 år siden, var dette digt! Han var overbevist om, at det var skrevet til ham.

I dag er han kommet så meget videre og jeg er glad ved at sige farvel og se ham gå ud ned af vejen på en ny måde. Held og Lykke til dig!